Wednesday, September 10, 2008

Cinta?


Hee...lama tak cerita pasal Cinta... Tapi baru-baru ni
aku ada berbual dengan teman-teman tentang usia dan cinta.
Pada pandangan kalian, jarak usia berapa yang sesuai untuk pasangan
bercinta? Setahun, 2 tahun, 5 tahun atau sebaya? Pada aku, jarak usia
tak penting sangat...tapi pada usia berapa itu yang penting...
Kalau sudah sampai tahap kematangan, jarak 10 atau 20 tahun pun tak jadi
masalah....
Pada aku, kalau usia baru menginjak ke angka 20 tahun,
oh...itu masih lagi usia yang terlalu muda nak bercinta..
Masih banyak hal dan perkara yang perlu difahami dulu..
Lagipun, pandangan pada usia 20 masih terhad lagi. Ramaikan kawan dulu,
dan kemudian barulah cari cinta...
Aku bercakap berdasarkan pengalaman....dulu, waktu usia baru 20 tahun,
waktu kawan-kawan bercinta, aku pun nak bercinta...
Tapi, disebabkan rasa tu timbul atas sikap nak cuba-cuba...
Tak ke mana pun akhirnya... Aku mengaku aku tak bersedia untuk semua tu..
Masih terlalu awal.... Tak ada kematangan dalam hubungan tu... Lagi pun aku fikir
untuk apa aku risau-risau... Aku masih muda dan ramai lagi orang yang aku akan jumpa...
Walau si dia itu baik, aku terpaksa undur diri... Dia kecewa, tapi aku tak mampu nak elak..
Walau aku yang minta untuk pergi... tapi rasa sakitnya tetap ada...
Huh! Banyak kenangan kan.... Dan selepas itu, secara rasminya aku hidup single...
Tapi aku tak nafikan...ada masa dan ketika rasa bersalah menghantui...
Lagi-lagi bila si dia sampai saat ini masih tak putus asa menghubungiku...
Biarlah dia menagih kasihku, tapi aku tak mampu nak kembali pada dia..
Banyak perkara yang membuatkan kami tak serasi bersama...walau dia baik sekalipun....
Sekarang, saat usia sudah 23 tahun... aku yakin aku sudah mampu menimbang dan menilai,
aku sudah bersedia membuka hatiku untuk Cinta...benar-benar sedia...
Insyaallah... tak akan ada lagi rasa suka-suka yang jadi mainan perasaan..
Tak akan ada lagi rasa kecewa sedangkan aku tak sepatutnya merasa begitu...
Cuma yang aku harapkan sekarang, dia manusia biasa yang mempu membuatkan aku serba tak kena
di depannya itu, akan sedar kewujudanku...Akan sedar yang aku lah orangnya yang akan memberikan
sepenuh kasih sayangku buat dia....Tapi, kalau dia bukan jodohku...Aku redha Ya Allah...
Siapa saja yang kau tentukan untukku, dialah orangnya yang paling layak untukku...
Dan untuk dia manusia biasa yang selalu bikin hatiku jadi gundah....

"Terima kasih sebab hadir dalam hidup saya...
Walaupun awak tak perasan kehadiran awak tu memberi pengertian besar dalam hidup saya...
Awak hadir tepat waktunya ketika saya bersedia membuka hati saya...
Tapi saya tak tau sama ada awak sudi nak buka hati awak untuk saya atau tidak..."

Kenapa Singgah Kalau tak Masuk
~Kump. Flava~
Jarang sekali ku terdengar bunyi
Ketukan di pintu hatiku
Kalau adapun bila ku buka
Tiada siapa yang berada di luar
Tapi sejak dua menjak ini
Ku merasakan bagi ada tetamu
Tanpa dijemput sudi menjenguk
pada waktu sepi menemaniku
Tidak mungkin tiada di sini
Kerna tiada siapa pernah kisah
Akan aku tertanya ku siapa kamu
Kenapa singgah kalau tak masuk ke dalam hatiku...
Jarang sekali ku rasa rindu
Menantikan waktu untuk bertemu
Bisakah bersua walau seminit
Agar lahir peluang berterima kasih
Jarang sekali aku begini
Mengharapkan hati untuk diselami
Jangan biarkan fikiranku buntu
Memikirkan mimpi dalam jagaku....

Hem...lirik ni sesuai sangat nak sampaikan isi hati aku kat die tu.....
Tapi tak ada kekuatan nak bagi.... =)

No comments: