Monday, September 1, 2008

1 Ramadhan....

Alhamdulillah.... aku dah selamat kembali ke KL.... Hari pertama Ramadhan tahun ini juga dah selamat ku jalani... Doaku, puasaku diterimaNya...InsyaAllah....

Hem.... minggu lepas hari Jumaat, pulang dari klas terus berkemas2 nak pulang ke kampung...
kerana itulah terpaksa posting backdated.... tapi tak kisah la kan...kira layan....sebab aku memang dah draft...cuma tak sempat nak publish jek.... sebenarnya Jumaat lepas, ada juga cerita sedih dan pedih... tapi aku tak rasa nak imbas balik... takut terasa sakitnya semula...sebab draft yg aku posting tu aku buat sampai waktu lunch...tak sangka pulak petangnyer aku leh jadi se'sakit' itu...tapi ape pun...aku tetap gi klas macam biasa... biar aku je yang sakit...biar orang lain tak nampak dan rasa.... hem...walaupun ape yang aku dapat hari Jumaat lepas bukan 100%... tapi aku yakin, ada jugak ilmu yang masuk....

On the way balik, dalam kereta aku rasa macam nak menangis...Dan aku rasa, mungkin aku dah pun menangis....aku tak pernah sangka, aku boleh rasa sebegitu sekali....Macam tak percaya... Tapi aku tolak tepi semua rasa yang mengacau minda... aku tolak tepi semua...aku terus drive sebab nak sampai rumah cepat... aku boleh balik kampung cepat dan aku boleh tinggalkan semua hal kat KL ni sementara....walau sementara...

Dan semuanya menjadi....Kat Penang, aku lupa semua masalah aku kat KL ni.... Tapi, balik melihat makndak...airmata ku gugur lagi...Puas ku tahan air mata saat aku berdepan dengan makndak di katil hospital... Ya Allah Ya Tuhanku, makndak dah tak macam makndak yang aku kenal...Macam orang lain depan mata ni.... Puas aku melawan perasaan tak mahu menangis depan dia.... Aku tak nak makndak patah semangat walau pun doktor diagnose mengatakan yang kemunkinan besar semuanya adalah kerana Kanser.... Ya Allah....jauhkan penyakit itu dari makndak... Moga-moga doktor itu tersilap...

Semalam aku dapat sms balasan dari makndak bila aku menghantarkan ucapan selamat menyambut ramadhan padanya.....balasan yang ringkas tapi cukup mengusik hati..."ramadhan paling pilu, tak dapat puasa dan terawaih lagi seperti dulu" aku mengerti perasaan makndak....
dan aku bilang pada nya....ini dugaan sempena ramadhan yang mulia ini...makndak kena kuat dan kami juga kena kuat untuk memberi semangat padanya.....

Sampai sini dulu, untuk hari ini.... kalau sempat esok aku kembali lagi... ada gambar di sana yang ingin ku kongsi...(semua orang kompelin kata x best kalau aku tak letak gambar kat blog ni....)...
kalau ada masa aku posting gambar kat sana....sekian dulu....titipan hati buat yang mengerti...

2 comments:

chentachantqs said...

hmmm....menangis lah jika itu bisa buat kamu rasa tenang dan aman.

mungkin dgn tangisan itu akan membuat kamu merasa sungguh lega.

sabar lah menghadapi segala dugaan dan cabaran hidup. =)

cik nadia n cik fatin said...

terima kasih.... tapi tak semua perkara bisa di selesaikan dengan air mata...

ada masa dan tika terlalu letih untuk aku terus menangis...

anyway thanks sbb akhirnya ko singgah jugak kat sini...:)