Tuesday, July 28, 2009

Kayu?!

Hem....tak tau macam mana nak mula entri ni....
Sebab aku dah berjanji pada diri yang aku tak nak lagi
menulis tentang encik itew. aku tak mahu lagi dia yang menjadi
subjek utama aku menulis.
Tapi, seperti yang selalunya.....setiap kali aku berbuat janji pada diri,
encik itew pon akan sibuk menghadirkan dirinya dalam hari-hari yang aku lalui....
Isk....memang masalah besar! Bukan untuk korang yang membaca,
tapi aku yang melaluinya.....Tak sangka hidup ni macam-macam yang kita lalui....
Yang susah dan jugak yang senang.....
Ada yang kita seronok dengan hal itu, tapi ada juga yang menyakitkan dengan cerita-cerita
korup manusia...
Ops, pelik....macam mana bole tukar ke topik lain pulak ni....?!
Hem berbalik pada cerita encik itew...haha...aku tau kalian semua mesti bosan dengan citer
aku pasal die kan....tapi nak buat macam mana, memang die yang paling memberi pengaruh dalam
hidup aku sekarang....(uks, sungguh geli membaca ayat itu kan)....
Sedar tak sedar, minggu lepas lebih banyak ruang masa yang dihabiskan oleh kami berbual-bual...
Haha.....tapi kali ini, lebih banyak dia yang memulakan......Kalau tak,
selalunya mesti aku dulu nak kena mula.....Memang, dia yang aku kenal agak kayu sikit...
Kalau dulu impian dan harapan aku, nak cari teman yang romantik...maaf, jangan salah sangka...
bukan bermaksud yang bukakan pintu kereta dan bawa aku ke candle light dinner itu romantik...
maksud aku romantik dalam caranya sendiri....dari ayat2 yang keluar dari hatinya.....cewah....sudah2
terpesong lagi cerita ini nanti...Ok,walaupun harapan dan impian dulu nak orang macam itu,
tapi dah lama terkubur bila aku sedar yang kita seharusnya jatuh cinta tanpa sebab...jadi barulah aku
akan bertemu dengan seorang manusia biasa yang benar-benar boleh terima aku ape ada nya...
haha...jadi persoalannya sekarang......adakah encik itew adalah manusia biasa itu.....
adussss......entah bila jawapan akan menjadi satu kepastian...
Ops, pause kejap..... ada iklan nak selitkan,aku baru jek tanya satu soalan kat kawan aku...
cik ronza_jet, ape perkataan sesuai nak menggambarkan orang yang buta hati,
tak faham perasaan orang lain,
dan kawan aku ni dengan selamba memberi jawapan "blind heart"...ayokkk makcik...setakat tolong translatekan ni....
aku pon boleh weh.....
Ok, sambung balik...erm.....macam tiba-tiba dah tak ada idea nak tulis ape la....
sebab kalau nak tulis semua, takut kalian semua muak nak baca....
tak habis2 dengan kisah cinta yang tak kesampaian....eh....belum kesampaian la sedap sikit bunyinya.... :P
er....pada kalian kan, cinta yang kesampaian tu macam mana?
bila sama-sama mengakui cinta itu wujud antara 2 manusia ke?
Pada aku, cinta yang kesampaian itu, bila sebuah masjid selamat didirikan lalu terus menghalalkan yang haram...
Ok...tolong yek....aku bukan bercakap pasal diri aku dan encik itew sekarang ni....
aku bercakap secara general saja....apa yang aku fahami di sebalik cinta yang kesampaian....
Er....okay, sebelum entri ni pergi jauh dan lebih merapu lagi....
rasanya cukup dulu sampai sini kali ini...Moga-moga kita semua akan bertemu dengan seorang manusia biasa yang akan
membuatkan kita jatuh cinta tanpa sebab...dan akhirnya menyedari yang cinta tanpa sebab itulah cinta setulus hati...
kerana, kalau kita jatuh cinta kerana kecantikan, kecantikan itu akan pudar.....
Andai kata kita jatuh hati kerana kekayaan, kekayaan akan terhakis bila tiba masanya.....
Jadi, terimalah dia apa adanya....InsyaAllah kebahagiaan itu akan menjadi milik kita....
Sekian dulu titipan hati buat yang mengerti....Selamat... :)

No comments: