Saturday, July 18, 2009

Saat Aku Menangis....

Saat aku menangis.....
Tersedu-sedu sendiri...
Hadir seorang hamba Allah.....
Menghampiri aku yang masih tersedu dalam doa....
"Dik, kalau susah hati baca lah surah Mariam....amalkan....InsyaAllah...tenang lah nanti....menangis sikit2 je...jangan sampai memudaratkan"

Tuhan....
Terima kasih kerana manghadirkan insan itu,
walau dia bukan siapa2 buat aku....
keprihatinannya sungguh menyenangkan...
kesudiannya mengambil tahu....
amat melegakan.......
"Alhamdulillah...."

Mungkin aku silap, mungkin aku salah.....
tapi pernahkah aku di beri ruang untuk membuat penjelasan,
sebelum sebarang hukum dijatuhkan?

Patut kah aku memberi ruang untuk satu musyawarrah setelah hati diguris luka?
aku tidak semulia untuk menidakkan perasaan dan menolak tepi kesakitan,
hanya untuk sebuah persahabatan yang kosong dan akhirnya dikotorkan...

Aku rela dikata apa saja,
oleh mereka yang tak tau punca,
aku yakin suatu ketika,
semuanya akan jelas nyata...
walau saat dan detik itu aku mungkin tak lagi di sana....

Maaf buat semua,
kalau aku tak mampu jadi seseorang yang kalian mahukan...
maaf kerana aku tetap menjadi aku....
maaf kalau keburukan yang kalian nampak ini,
amat besar sampai tak ada sekelumit kebaikan dari aku.....

No comments: