Wednesday, December 17, 2008

Menghitung Waktu.... Backdated Isnin 15/12/08

Melirik jam di hujung skrin komputer ini, aku menarik nafas panjang.
Masih ada sejam lagi sebelum waktu balik. Sedangkan mata ini terasa begitu berat.
Sudah 3 4 kali aku menguap... Ah, mengantuk benar rasanya hari ini....
Nak kata tidur lambat malam tadi, tak jugak.
Rasanya dalam pukul 12.30 tu aku dah pun terlelap.
Mungkin pengaruh suasana dan cuaca yang membuatkan kantuk ni bermaharajalela...
Di luar kelihatan mendung... Tapi aku tak pasti hujan sudah melabuhkan rintik-rintik
airnya atau belum. Sekadar melihat awan gelap dari kaca tingkap.
Erm, Pasal tajuk entri hari ni... janganlah kalian tertanya-tanya..
aku sekadar mengitung waktu nak balik ke rumah je...
Bukan apepun... Selain tu aku tengah menghitung hari menantikan keputusan peperiksaan semester
lepas...Er...sebenarnya aku tak berapa gemar nak buka topik ni...
Sebab aku tau degup jantung aku akan mula bergerak laju bila bercerita mengenai result exam..
jadi rasanya tutup dulu cerita ni sampai tiba harinya.....
Dah 3 hari kalau tak silap perkiraanku aku tak membuat apa2 posting di ruang ini...
Nak kata keputusan idea...tentulah tidak... cumanya tiada apa yang menarik untuk ku kongsikan..selain
kekurangan waktu untuk melayari ruang ini....
Oh cuma di bawah ni ada sedikit cerita mengenai peristiwa yang berlaku hari Khamis dan Jumaat lepas......
Layan.......
************************************************************************************************************
Khamis - 11 Disember 2008
Malam tadi, waktu aku menunggu mama di dalam kereta sewaktu mama
membeli barang di kedai, aku menerima satu khidmat pesanan ringkas
atau nama lainnya SMS. Sms dari maksu yang berada di Penang. Kata maksu,
toklang (kakak arwah maktok aku) sedang demam panas dan kini sedang dirawat
di hospital.

Ya Allah, Kau panjangkanlah umur toklang. Aku sayang toklang
macam aku sayang arwah maktok aku. Sebab pada toklang lah aku melepaskan
rindu pada maktok. Tiap kali balik ke Penang, aku seboleh mungkin nak menjenguk
toklang. Lebih2 lagi waktu raya. Lagipun, adik beradik maktok yang tinggal hanya toklang
dan tokcik saja...Tokcik pun dah tak sihat sangat. Kali terakhir aku jumpa tokcik, Syawal
lepas. Nampak benar susut badannya.

Semoga yang sakit akan sembuh.
Semoga yang susah akan senang.
Semoga yang sedih akan gembira.
Semoga yang jauh akan dekat.
Semoga yang sendiri akan berteman.
Semoga yang khilaf akan sedar.
Semoga yang derita akan bahagia.
Ya Allah, semoga semuanya akan baik2 saja dengan izin-MU.
Jumaat - 12 Disember 2008
Pagi itu, sebaik sampai di parking, aku hantar sms pada en. itew...memaklumkan dia keadaan toklang...
Ingatkan memang nak beritahu malam tadi, tapi entahla... tak tergerak pulak nak melakukannya...
Cuma pagi ini, aku rasa dia mungkin patut diberitahu... atau...
ah!abaikan....tak ada apa-apa yang lain....cuma aku rasa di juga harus dimaklumkan.
Mulanya, risau juga bimbang menganggu dia pagi2...tapi fikir kembali, sekadar 1 sms tak akan lah menganggu kan...
Dan akhirnya dari 1 sms itu menjadi beberapa sms... mujur saja waktu itu sudah mahu mula berkerja....
kalau tak, mau saja aku ber sms dengan dia lagi....... maka kami pun berhenti setakat itu saja...
Dan pastinya, hari itu terasa begitu bersemangat buat aku... :)
*****************************************************************************************************************
Entri hari ini pun setakat sini dahulu... Terima kasih pada kalian yang membaca sebuah titipan hati buat yang mengerti...
Jumpa lagi...Insyaallah....

No comments: