Thursday, December 4, 2008

Semalam Ku Bermimpi



Penat dan letih dengan kerja-kerja di pejabat yang semuanya

tiba-tiba menjadi URGENT... aduh, sakit kepala...

semalam aku stayback walaupun tak lama sangat.. Akhirnya,

aku sampai di rumah pukul 7.45 malam....Kemudian terus

pula menghantar adik ke pusat tuition. Pukul 8 baru lah aku betul-betul

sampai di rumah.
Selesai semua kewajipan, aku mencuri masa melayari internet. Menampal beberapa

posting di layar blogger ini... Pukul 10 malam, aku keluar lagi....

kali ini keluar makan pula.... Fuh perut yang sememangnya lapar kerana tak

makan dari tengah hari dah pun terasa kenyang. Dah masuk angin barangkali...

Pukul 11 malam, aku kembali ke rumah. Perut yang kenyang lepas makan,

membuatkan aku tak boleh terus melelapkan mata. Makanya, aku kembali mengadap pc. Menghabiskan masa melihat karya-karya fotografi orang lain....
Pukul 12 lebih, mata mulai terasa berat..... Aku mulai melangkah longlai menuju ke bilik tidur. Katil terasa bagai memanggil2. Namun sayang, saat aku meletakkan kepala ke atas

bantal, begitu degil pula mata ini. Puas berkalih ke kiri dan ke kanan.

Namun mata ini masih lagi enggan lelap. Dalam kepala mulai memikirkan macam-macam. Pasal kerja

yang harus disiapkan, pasal kenduri yang akan dihadiri dan yang paling tak mungkin jauh dari

fikiranku, pasal Encik Itew... Aghh..... bila semua perkara bercampur menjadi satu...

Aku makin pening memikirkan....Akhirnya, kali terakhir aku melirik jam di skrin handphone, sudah pukul 1

lebih waktu itu... Dan kemudian aku pun lena di buai mimpi..ops, silap!

Tak lena...langsung tak lena diganggu mimpi2 itu...
Aku ini org yang sangat susah bermimpi waktu tidur...(Kalau berjaga, aku lah juara bermimpi...hehe)

Jadi, bila bermimpi ia benar-benar menganggu tidurku..sekejap2 aku terjaga... Dan yang membuatkan aku keliru,

walau aku sudah terjaga, mimpi itu tetap terus-terusan bersambung. Selalunya, mimpi akan berakhir

saat kita mencelikkan mata.... Dan aku hampir pasti yang mimpi itu adalah

kerana perkara-perkara yang aku fikirkan sebelum tidur... Manakan tidak,

mimpi itu bermula dengan kisah kerja-kerjaku yang banyak di pejabat dan akhirnya membawa aku kepada encik itew...

Aku keliru... amat keliru... Apa makna mimpi itu... Kerana kekusutan fikiran atau jawapan pada doa-doa ku?

2 comments:

puteri cahaya said...

Tapi, xsemestinya mimpi tu ada benarnya...kdg2 kita terfikir2 dan terbawak2... lettih sangat ker.

Tapi, aini sendiri pernah termimpi "someone who that person is i admire most and my admirer.." tapi ego nie... akhirnya perasaan terkubur jer sebab ego... malu nak mengaku. jgn jadi cam aini.

So, try jer terus terang.

cik nadia n cik fatin said...

Itulah.... itu yang kita rasakan...apa yang bermain di fikiran sebelum tidur dah terlepas ke alam mimpi... :)

Erm....kita juga pernah merasa pengalaman yang sama...Kalau Aini perasan posting2 sebelum ini...Kita suka org lain, smpai 1 tahap yang kita rasa he is the 1...tp rupanya silap...Kita tau dia bukan orangnya dan lebih yakin bila en. itew ni hadir... Harap2 kali ini betul jalannya...