Thursday, March 20, 2008

Ruang Waktu

Ruang waktu seolah terlalu kedekut buat aku...
walaupun aku sedar setiap insan punya waktu yang sama..... 24 jam sehari.....
Tapi entahlah, aku ini seolah insan yang terlalu sibuk walau hakikatnya bukanlah begitu....
Serasa begitu lama aku tidak menitip rasa di blog ini membuatkan aku memaksa diri untuk berada di sini.....

Hidup aku masih seperti biasa.... tiada yang menarik berlaku...segalanya masih sama....
Aku, masih begini dan masih di sini...Masih sendiri dan masih cuba mengenal diri......
Usia yang kian menginjak dewasa membuatkan aku lebih banyak berfikir.... mencari apa yang aku mahu kan dalam hidup ini.....tapi apa yang aku pasti, sehingga hari ini aku masih lagi ragu-ragu tentang apa yang aku mahukan dalam hidup..... Masih teraba-raba mencari hala tuju.... masih takut-takut dalam menghadapi hari mendatang.......

Cinta? Takut juga aku bila memikirkannya..... Bukan aku tak pernah fikir...... aku kan perempuan...perempuan yang normal. Sudah tentu aku jua memikirkannya.....seperti gadis-gadis lain yang seusia, pintu hatiku juga mahu merasa diketuk si jejaka.... cuma, mungkin belum tertulis dalam jalan takdirku untuk bertemu dia...Lelaki itu.....

Sebenarnya, semenjak dua menjak ini..... memang teman-temanku ada berura mahu memadankan aku dengan seseorang...... dia itu teman sepejabat.... tapi, aku tidak punya apa-apa rasa buat dia....Kan cinta itu tak boleh dipaksa? Tapi menurut ADA temanku aku dan dia itu sepadan benar... Ah!!! entahlah...malas mahu memikirkan.....Namun aku jadi kalut bila OPah pun setuju dengan ADA... Isk.... Confuse aku dengan teman-teman baikku ini...... Sudah tidak ada perkara lain kah mahu difikirkan dari memikirkan jodohku....

Em...... kusut juga bila memikirkan...... Alahai..... baru aku bersemangat meluah rasa dan berkongi cerita, jam sudah menunjukkan pukul 10.46pm.....
jadi rasanya, baiklah aku berhenti di sini dulu.....Esok aku akan kembali.....
masih banyak cerita ingin ku kongsi bersama........

Selamat malam semua!!!!

No comments: