Friday, March 21, 2008

Kerana Dia Manusia Biasa

1 from a hundred or maybe a thousand mail that I received. Emel
yang benar-benar terkesan di hatiku. Kalau emel ini sekadar
rekaan semata-mata sekalipun aku tidak kisah. Yang nyata ia telah
membuka 1 persepsi baru dalam prinsipku. Cinta itu sebenarnya tak
memerlukan sebab. Pap! Kita boleh jatuh cinta begitu saja…..
Tanpa sebab yang pasti. Dulu, aku yakin hanya dengan ada sebab
saja baru kita akan jatuh cinta. Kita kana jatuh cinta sebab orang
itu begitu dan begini. Atau kita jatuh cinta sebab semua ciri2
yang dimahukan ada pada orang itu. Orang itu kacak, kaya &
mencintai kita. Salah pendirianku selama ini. Bagaimana kalau
sebab itu sudah tiada? Kalau orang itu tua dan tak kacak lagi
atau orang itu jatuh papa atau mungkin juga cintanya tak dapat
dibuktikan adakah cinta kita juga akan berakhir di situ?
Tidak…. Aku mahu cintakan dia selamanya…..
Tanpa sebab yang hanya akan menjadi satu pengakhiran cinta suci.
Doaku, biarlah satu hari nanti aku juga jatuh cinta pada seorang
manusia biasa…. Biar tiada janji manis, biar tiada jaminan
kesenangan darinya yang penting aku tahu aku cintakannya. Semoga
aku akan bertemu ‘manusia biasa’ untukku itu. Insyaallah……..

No comments: