Monday, June 7, 2010

KAU PERGI

Sayu,
terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

* hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kau lah laguku
kau irama terindah
tak lagi ku dengari

kau pergi...
pergi....

sepi tanpa kata
terdiam dan kaku
kau tak daya ku lupa
apapun kata mereka
biarkan kenangan
berbunga di ranting usia

ulang*

Lagu Pergi by Aizat....



Hem...lagu ini amat tepat untuk menggambarkan rasa hati aku..
27hb Mei 2010, aku kehilangan insan tersayang...
Tepat 1.30am, perlahan-lahan aku melihat nafasnya berakhir....
Tok ayah pergi jua menemui penciptanya...pergi menunaikan janji terakhirnya..
air mata tak tertahan2 jatuh berlinang.... Aku sudah tak punya tok ayah lagi...
Ayah ku sudah yatim piatu....

Ah, aku sangka bila aku menulis entri ini setelah 11 hari tok ayah pergi, aku akan lebih kuat...
aku boleh menahan air mata, tapi nyata aku masih tak mampu...
Nyata, pemergiannya begitu terbekas di hati.

Rupa-rupanya tok ayah mahu pergi. Patut lah kuat rasa hati aku nak bergegas pulang.
Alhamdulillah, aku sempat membaca Yassin di sisinya, aku dapat membisik kan kalimah syahadah di telinganya.
Aku puas hati, aku berkesempatan menjaga ketika sakitnya.

Tok ayah,damailah tok ayah di sana. Semoga segala-galanya di permudahkan,
seperti betapa mudahnya saat-saat akhir pemergian tok ayah.

AL FATIHAH BUAT ALLAHYARHAM HJ.YAAKOB BIN PUTEH

No comments: