Monday, May 3, 2010

Men.....

Hem..... hari ni bos dah balik, kiranya hari-hari kebahagiaan aku dah pun berlalu...
Okay, tiba2 rasa macam nak cakap satu topik yang agak general tapi agak sensitif jugak....
Ops, dont worry..... bukan nak cakap pasal politik...
bukan tak minat politik,tapi tak macam ada hati nak cakap pasal politik....

Okeh2...back to the track. Sedang aku melayan perasaan mmenaip ayat-ayat pembuka blog aku ni,
tiba-tiba ada adengan seorang mamat yang kurus tapi boleh tahan rupa parasnya, menegur seorang mamat yg agak chubby tapi memang comel....
em....mesti kalian ni mula fikir kan.... ape yang tak kena bila mamat kurus tegur mamat comel?!
Okey, memang la tak ada dalam mana-mana buku peraturan dan undang2 negara yang mengatakan salah untuk mamat yang kurus menegur mamat yang comel....
i admit tu....
tapi yang buat tak kena di mata aku ni, cara mamat kurus tu tegur mamat comel itu...
walaupun telinga bersumbat dengan earphone sambil mendengar suara dj kat radio hangat,
tapi masih lagi telinga ini menangkap suara sumbang mamat kurus itu menegur.

Cuba kalian semua bayangkan....okay bayangkan eh....
mamat kurus itu menghampiri mamat comel sambil berkata "Hi! Lama tak nampak. Bz ker?" sambil menghampiri dari belakang dan menyentuh bahu mamat comel yang sedang duduk.
Mintak perhatian! Dalam bayangan kalian tu sila make sure sentuhan itu bukan tepukan kuat macam lelaki hensem lagi gagah perkasa yang lain....

Ughhh aku pulak geli melihatnya.... si mamat comel pulak yang selalunya aku tahu akan ramah melayan siapa-siapa saja sebab dia memang peramah,
tiba-tiba buat 'dek'....okay yang ini aku pun hairan....
mungkin mamat comel tak selesa dengan cara mamat kurus tu kot.....
sedangkan aku yang perempuan ni rasa tak selesa, apetah lagi mamat comel tu....

Erm, okay aku tak nak ulas lebih2 isu ini...sensitif pada sesetengah orang.... dan aku faham, setiap yang Allah Ta'ala jadikan itu pasti ada sebabnya yang tersendiri....
tapi, kalau akidah kita kuat, agama kita baik asasnya, InsyaAllah.... pasti perkara2 sebegini tak akan berlaku...perkara apa?! aku yakin, kalian pembaca2 sekalian
sudah cukup bijak untuk memahami apa yang aku cuba sampaikan...
sekian dulu kali ini....semoga usia dipanjangkan agar kita sama-sama dapat bersua lagi di ruang ini....InsyaAllah.....

No comments: