Friday, April 30, 2010

This is the new beginning......

Barangkali kalian yang menerima notis tentang pertukaran alamat blog aku ni hairan...
kenapa tiba2 cik nuna ni buang tabiat tukar alamat?
Hem, blog lama tu terlalu amat aku sayang dan aku cinta.....
Semuanya tertulis di sana... pahit, pedih, manis dan bahagia semuanya telah bersatu di blog itu...
Tetapi, terlalu ramai yang mengambil berat sehingga tergamak menyampai-nyampaikan apa yang aku tulis di sana....kalau menyampaikan yang betul, maka aku tak kisah...tapi....semua nya telah ditambah sana sini sampai terlebih-lebih rasanya
Blog itu hidup aku, rahsia hati aku, jiwa aku...... Orang lain tak berhak untuk mengkritik atau berpura-pura ambil berat...
Maaf, aku tak berniat menujukan pada sesiapa....Tapi yang pasti, orang yang hipokrit menunjuk dirinya baik,
tapi hakikatnya menjaja cerita orang itu, akan merasa pedasnya....
Aku masih mampu terima kalau apa saja dari blog itu digunakan untuk tujuan kebaikan,
tapi kalau sekadar untuk mengambil dan menyebarkan nya sebagai kekurangan dari diri aku,
aku tak redha dan tak kan sesekali aku membiarkannya.....
Aku tau aku manusia biasa, aku punya banyak kekurangan.....cukuplah kalau kalian baca dan menilainya sendiri.....
tapi jangan dijaja kisah hidupku pada orang lain.... Mungkin sesetengah dari kalian berpendapat....
kalau tak mahu cerita hidup dijaja, kenapa sendiri yang menjualnya di laman ini....Sikitpun bukan niat aku untuk menjual cerita....
Tapi aku mahu berkongsi rasa.... Rasa itu aku hanya mahu kongsikan bersama mereka-mereka yang memahami...
Siapa yang tak faham, rasa menyampah, atau rasa meluat nak membaca, tak perlu baca.....
Kalian dan aku sama-sama tak merasa sakit....
Tapi tak apalah...
tak payah la aku mengungkit atau membangkit perkara yang dah jadi.....
blog ini kini adalah permulaan yang baru buat aku.... aku mahu bawa ia jauh dari orang-orang itu...
aku mahu memulakan sesuatu yang baru..... lupakan yang lama dan pedulikan saja orang-orang mental yang selalu tak senang dengan orang lain.
Mudah-mudahan rumah baru ini akan menjadi rumah yang abadi buat aku. Oh ya,
barangkali ada juga yang tertanya-tanya kenapa aku memilih http://sayang-omel.blogspot.com
sebagai alamat baru aku kan? tentu ada juga yang terfikir2 siapa omel sampai begitu istimewa namanya untuk ku abadikan kan?
Omel, aku sayang dia sangat-sangat..... macam aku sayang ayah, sayang mama dan sayang adik....
omel istimewa untuk aku..... walaupun ade kalanya omel melukakan aku...tapi luka itu luaran nya saja....tak pernah melarat walaupun berdarah.... tak seperti mereka yang melukakan hati aku....
yang mencarik2 perasaan dan menghancur lumatkan kepercayaan aku.....





No comments: