Wednesday, August 27, 2008

Kusut

Pagi ni rasa kusut benar....Kepala pon rasa pening semacam...Pagi2 lagi aku mandi dah basah rambut...Konon2 nak menghilangkan sakit kepala...Tp sampai waktu dan saat ni, mcm tak ada ape yang berubah....Rasa macam nak pergi klinik ambik MC....Tapi memikirkan petang nnt bos aku tak ada,terpaksa la aku gagahkan jugak diri ni untuk berada dekat meja aku ni...Melirik ke kanan.... cuaca di luar tingkap teduh saja....Tenang... aman.... tak sekalut dan sekusut aku...Hari ni, semua serba tak kena.... mana nak fikir menyiapkan kerja,mana nak memikirkan test petang nanti....aduh..... risau betul...rasa macam nyesal plak tak Transfer Credit subjek ni walaupun aku sebenarnya memang layak....
***********************************
Tutuplah cite kusut dan pening kepala aku tu, Walau sakit aku rasa nk tulis gak kat blog ni....

Baru sekejap, temanku Ada datang menghampiri.... Macam biasa lah dia...Kalau datang cari aku ada la benda yg nak diluahkan...Aku ni kan pendengar setia merangkap kaunselor tak bergaji... :)Sedih pun ada dengar cerita dia... Dia tersepit dengan keadaan sebenarnya...Bayangkan, dia terpaksa meninggalkan orang yang dia sayang selama 10 tahun,untuk dia mencari masa depan yang lebih terjamin...Aku faham... dia bukan sengaja meninggalkan dia yang lama untuk si dia yang baru...Aku tau dia merana bila terpaksa membuat pilihan.... aku faham benar...sebab aku tau setiap inci kisah dia... Ada, aku doakan kau bahagia je dengan siapa pun pilihan kau...Insyaallah....Bersyukurlah, sekurang-kurangnya kau masih mempunyai ruang untuk membuat pilihan...Biarlah kalau dia salahkan kau sekalipun, sebab dia lelaki tak akan faham derita seorang perempuan....Chaiyok! Chaiyok! utk kau dengan Kroh..kroh (bak kata Fatin)....:)
Opah, terima kasih la sebab layan perasaan aku ni.... Plus ko sudi baca blog aku....Skrg ni, pg2 wktu ko bolehla di isi dengan membaca blog....Dan aku suggest ko buat la 1 blog utk ko sendri.... cam k.zima tu... siap ade gambar bagai...aku bukan xnak letak gambar, tp muka xkomersial...tu yg xberani nk promote...haha....
Kak WA...... Thanks sis!!! Thank you so much sebab sudi layan jiwa kacau orang...Walaupon sibuk dengan Wak Misai, Anak2 (Danial, Danish & Damia) yang comel2 belaka tu...k.wa still boleh melayan kisah2 sengal orang.... mekasih gak atas nasihat2 yang amat berguna dan xbaper org nk guna tu..haha...
Hem..... Korang 3 orang memang best!! Antara kawan2 terbaik yang pernah aku ada....Thank you so much for being such a good friend of mine!!!Luv ya all!!

*************************

Adoi, baru aku nak melupakan kejap kekusutan di kepala,tiba-tiba dapat call dari member class.... Tanya sama ada aku dah bacauntuk test petang ni....."alahai kak..... bab 1 pun kita tak abis baca lagi..."jawabku.....dia cuti hari ni... dah on da way ke puncak nak study...aku? masih kat sini.... sibuk meng 'update' blog...rasa cam nk kluarkan notes...tp nnt bos aku yg suka menyibuk tu mesti tnya ape yg aku buat....agh...tension!!!! kalo boleh kawin ngan org kaya, tak payah aku keje....tumpu pada study je....huhu....tp masalahnya, jgn kata yg kaya, yg tak kaya pun susah nk dpt.....lagi pun, aku tak pernah impikan nk kawin ngan orang kaya....cukup yg biasa-biasa yang boleh hargai aku apa ada nya aku...Aku ni, kalau dah suka kan seseorang, aku dah bagi kasih sayang aku, hanya orang tu je yg akan tau macam mana rasanya....ops.... tp xder yg boleh bgtausebab aku belum jumpa "Manusia biasa aku tu".....ah keje bertimbun, dah lunch time lak tu....so smpai sini dulu arini....terima kasih pada yang sudi mengerti titipan hati ini..... :)

No comments: