Thursday, August 28, 2008

Hari Yang Indah....

Alhamdulillah, bernafas lagi aku hari ini.
Untuk meneruskan hidup dan menghadapi
cabaran yang bakal menjelang. Tapi tak apa.
Aku akan take it positively. Yang semalam,
biarkan berlalu....
(test subjek semalam bikin kepala aku pusing...)
Pagi ni, aku lambat sikit sampai office.
10 minit lewat.... jln jammed sket arini.
Dr Jalan Jelatek ke Jalan Ampang, kereta lebih banyak dari
selalu. Tak pasti pulak kenapa.....
Sampai kat office, semua kata aku cantik hari ni...
Haha....cantik ker?! (Perasan lah tu...)
Aku rasa biasa je...mcm hari2 sebelum ni jugak...
Kak Ct (tea lady kat tempat aku), yang baik dan selalu
jamu kitorang makan macam2, asyik puji aku jer...
Naik segan dah ni.... Kata mereka yang lain, aku ada ape2 ker...
Aku senyum je..."tak ada apa pun..."jawabku.
Tapi kak Ct pulak menyambung...."Nad dah jumpa 'driver' die...."
Haha.... ketawa aku sendirian...
Aku pernah berbual 0 dengan kak Ct...
Aku kata"Letih la kak Ct hari2 drive sorang2, kalaulah ada driver kan best.."
penat, memang penat.... masa tu banyak habis kat atas jalan jer...
Jawab Kak Ct "Carilah Nad...." alahai kak Ct, kalau lah bole cari kat pasar...
dah lama orang mencari.....
Aku pun tak nak single macam ni sampai bila-bila...
Lagi2 bila opah dah bertunang, lepas tu baru2 ni k.zima pun bertunang, dan lepas ni Ada pulak nak mengikut langkah....
Last nya tinggal la aku seorang yang single dan available..
Huhu...saham leh naik ke? Ingat lagi aku pernah cakap pada mereka...
selagi mereka tak jalan dulu aku tak boleh nak melangkah bendul....
sekarang.....semua dah lepas.....
tinggal lah aku terkontang-kanting sorang-sorang...
Ahhh....kadang-kadang penat memikir...
asal bercerita di ruang ini, akhirnya berbalik juga tentang hal ini...
ah, lupakan lah semua ni.... ade jodoh, aku jumpa lah dengan orang yang sesuai...
kalau dah tak ada sangat nanti, aku suruh je mama dengan ayah pinangkan
Orlando Bloom untuk aku...hehe.... Comel nye mamat tu.... takut makan hati berebut dengan minah2
mata biru, hitam, hijau yang lain lah plak.... Baik yang biasa2 saja, yang bila dia dengan aku dia tak pandang
orang lain lagi dah.... Tapi, ada ke lelaki macam tu? Ada masa jadi takut bila melihat kakak2 dekat
office ni berendam air mata bila suami cari yang lain...Sedih bila kaum sendiri diperlakukan begitu...
Lelaki, belajarlah menyayangi perempuan seikhlas hatimu.....
oh hampir2 lupa, dear kak Ct...
Happy Birthday To U....Semoga Panjang umur dan dimurahkan rezeki selalu...
semoga semua kebahagiaan bersama kak ct...
Insyaallah.....
And also, not to forget.....terima kasih banyak2 atas nasi lemak yang sedapppppp tu.... :)
utk k.wa n wak misai.....happy anniversary.....semoga keluarga yang dibina aman bahagia sentiasa.....dan dilimpahi rahmat Nya....
k.wa, suka la tu dpt bunga...... :)
bila pulak org nk dpt bunga camtu ek???? :)

No comments: