Sunday, August 17, 2008

Cinta.....

Hujung minggu yang biasa2 saja... Tiada apa yang menarik... waktu dihabiskan di rumah saja... Hem.... masa-masa begini sajalah kalau aku nak merehatkan diri di rumah... hari-hari biasa aku sibuk dengan kerja dan belajar...Lagipun, tiada teman mahu di ajak keluar... Nak keluar seorang diri macam orang gila la pulak... Kalau nak shopping sekalipun, pada siapa aku nak meminta pendapat... Erm, lagi pulak masa2 begini... poket kering...duit yang ada cukup2 untuk belanja sebelum gaji... Jadi lebih baik aku duduk diam di rumah... tak lah pening memikirkan wang yang harus di belanjakan....
Hari ini duduk di rumah, ku habiskan waktu dengan menonton televisyen...habis rancangan menarik terasa seperti bantal dan katil memanggil2...haha... apa lagi layan zzzzzz lar..........
Bangun tido, terasa kebosanan la pulak...jadi akhirnya di sini lah aku... di hadapan skrin yang menjadi peneman setia....oh yer...tadi sebelum aku di sini aku sempat membaca sekali lalu sebuah buku motivasi tulisan Dr. Fadzilah Kamsah & Syaidatun Nazirah - Psikologi Cinta.....Bagus juga isinya.... Tak salah kalau di baca bagi menambah pengetahuan... Lagi-lagi perkara yang baik... Patut di ambil sebagai panduan hidup kita.... Buku ini mengupas persoalan cinta dari pelbagai aspek... Buat mereka yang sedang bercinta mahupun mereka yang sedang mencari cinta... Nah, aku syorkan buku ini... Buku ini akan membuka mata kita semua bahawa cinta itu bukan antara seorang lelaki dan perempuan...Masih banyak yang kita perlu belajar mengenai cinta.... walau kita berkata "aku sudah 10 tahun bercinta"... tapi adakah kita pasti yang kita benar2 memahami apa itu cinta?!
Eh, aku pulak nak jadi pakar cinta :) ... padahal diri sendiri masih tak mengerti...diri sendiri masih ragu2....dan diri sendiri masih mencari cinta....Ah, rasanya aku kena berhenti di sini saja... Bimbang kalau persoalan cinta ini terbawa-bawa membuatkan kisah lama kembali mengusik minda dan rasa... Kalau ada masa dan kelapangan aku akan kembali lagi mencatat memori2 indah, istimewa mahupun kesedihan dan kelukaan di ruang ini... Sampai sini titipan ku hari ini.... Titipan hati buat yang mengerti....

No comments: