Tuesday, April 1, 2008

Kisah Kami..... - Selasa 25 Mac 2008

Mungkin kalian hairan bila membaca tajuk di atas bukan? Siapa kami?
Kami itu adalah aku dan teman-teman baikku. Aku, Ada dan Opah…
Rasanya hari ini aku mahu memulakan dengan cerita opah.

OPAH dan kereta baru…..Hem, hari ini opah dapat perkhabaran gembira.
Loan keretanya dah diluluskan. Jadi hari sabtu ini, keretanya sudah
boleh dikeluarkan. Sebaik saja tahu yang kereta opah dah boleh keluar,
kami dah pun mula memikirkan destinasi utama yang akan kami tuju.
Ha, Opah! Lepas ni kau pula kena jadi ‘driver’ aku….hehe….. jangan
marah ek! Oh ya, lupa pula nak maklumkan, opah beli kereta kelisa
(2nd hand jer…) tp sekurang-kurangnya kereta comel itu boleh memberi
kemudahan padanya….. Ada rezeki, kau beli la pulak kereta besar pah!

Opah....Hem….. lepas ini kau boleh mula memikirkan tentang perkara lain opah.
Misalannya teman hidup. Aku fikir sudah tiba masanya untuk kau
memikirkannya secara serius. Cubalah kau menilai mereka yang hadir
dalam hidupmu. Semoga ada di antaranya memang tercipta untuk kau…….
Mesti kau kata aku ini pandai-pandai nak nasihatkan orang, sedangkan
diri sendiri tak lepas. Haha….peduli apa aku! :)

ADA, dia macam biasa lah…sekejap pasang sekejap surut…. Ha, Opah dah
beli kereta. Kau bila lagi nak ambil lesen? Dari dulu aku asyik
dengar kau sebut nak ambil lesen. Kata tunggu duit kutu, dah dapat
duit kutu tak ambil jugak. Kata nak tunggu bonus, dah berapa kali
bonus pun aku tengok kau still tak ambil lesen. Tadi, kau kata bulan
depan pula kau nak ambil lesen. Baik, aku tunggu…… Moga-moga kali
ini kata-katamu jadi realiti.

ADA, Aku tahu kau sebenarnya tak memerlukan sangat lesen kereta. Kan
kau sudah punya ‘pacar’ merangkap ‘supir’. (Hehe…gurau je. Jangan
bengang pulak!) Tapi kan lebih mudah untuk kau bila si dia mu tiada
sebagai pemandu, kau masih boleh kemana-mana tanpanya.Kalau kalian
selisih faham( minta2 tiada lagi selepas ini), tak perlulah kau
pening-pening memikirkan hendak tumpang kereta siapa.Em…. Bercakap
tentang selisih faham, aku harap semuanya sudah 0-0 antara kau dan
dia. Bukan apa, aku ni sudah terlalu penat mendengar kesedihan kau
yang tak berapa nak sedih tu. Jadi dari sekarang, lebih baik kau
menerima saja buruk baiknya kalau memang dia yang kau mahu jadikan
raja di hatimu. Ingat pesanku…..


AKU, aku masih lagi seperti aku yang semalam. Tiada yang bertambah
dan tiada yang berkurang dalam catitan pengalaman hidupku. Semuanya
masih sepi dan sunyi terus. Tak, ini bukan bermakna aku tak bahagia.
Jangan kalian yang membaca salah faham. Aku gembira dengan apa yang
aku ada sampai saat ini. Cuma aku masih mengharapkan hari depan akan
lebih membahagiakan…..

Rasanya hanya itu yang ingin kucatitkan tentang aku hari ini. Kerana
tiada apa yang menarik untuk ku kongsi. Mungkin kalau aku teruskan
juga kalian akan mula merasa betapa bosannya cerita ku. Mungkin juga
kalian akan memahami betapa kosongnya kanvas hidupku……Jadi setakat
ini saja untuk hari ini….

Teman-teman, kalau ada yang ingin kalian tambahkan, aku sedia membuka
ruang….sambung saja di bawah, akan ku sertakan di dalam diari blog ku
untuk hari ini……..

No comments: