Tuesday, April 15, 2008

Cinta Dalam Hati......... 3 April 2008

Aduh, pagi-pagi lagi perutku dah rasa memulas-mulas hari ini.
Entahkan silap makan atau sebab lain, aku tak pasti. Kepala pula
terasa berat, badan rasa seram sejuk. Ini mungkin kesan bermandi
hujan semalam.
Hem, petang semalam aku balik kerja dalam hujan yang amat lebat.
Habis basah kuyup aku di buatnya. Namun langsung tidak terdetik di
hati untuk menyalahkan kejadian yg Esa itu. Bak kata seorang teman
yang baru ku kenali, hujan itu kan satu rahmat.Benar katanya, sedikit
pun aku tidak menyangkal. Sejak akhir-akhir ni kerap sangat hujan.
Kilat dan petir serasa seperti terlalu dekat.Duduk di bangunan tinggi
membuatkan aku kadang-kadang rasa begitu sayup hati.

Ya Allah, takdirmu menemukan lagi aku dengannya. Dia yang pernah
menjadi seseorang yang ku mahu kan dalam mendampingi hidupku. Tapi
takdir kali ini juga menemukan dia yang telahpun menjadi milik insan
lain yang lebih istimewa di hatinya. Insan yang pernah menjadi
sainganku dalam pertandingan memenangi hatinya. Jelaslah, yang aku
adalah insan yang tewas dalam pertandingan itu. Aku lah orangnya yang
mengharap pada yang tak sudi. Akulah perempuan yang telah silap
memberi hati dan meletak harapan. Aku lah yang silap kerana pernah
berharap yang hubungan itu tak kan berakhir, aku berharap untuk
memilikimu selamanya….haha…aku ini bodoh benar kerana meletak harapan
terlalu tinggi…. Sedangkan aku ini hanya seorang insan biasa….

Tapi hari ini aku mengerti…kita harus belajar untuk menerima takdir
dan ketentuan Nya. Aku redha dengan pilihan dan keputusannya. Aku
akur untuk menjadi perempuan yang kalah itu. Dan untuk dia dan
pilihannya, ku doakan kebahagiaan mereka selalu. Tiada dendam dan
sakit hati…. Hanya ada rasa kecewa yang akan perlahan-lahan aku
pelajari cara-cara mengubatinya.

Cinta Dalam Hati
Ungu

Mungkin ini memang jalan takdirku
mengagumi tanpa di cintai
tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia
dengan hidupmu, dengan hidupmu

telah lama kupendam perasaan itu
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku cintaimu pun adalah
bahagia untukku, bahagia untukku

reff:
ku ingin kau tahu diriku di sini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga ujung waktuku
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya
dan ijinkan aku memeluk dirimu kali ini saja
tuk ucapkan selamat tinggal untuk selamanya
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejab saja

1 comment:

~faezah~ said...

ade dpt kt komen aku?