Wednesday, April 2, 2008

Appy Buzday...... 020408

"Selamat Hari Lahir buat satu-satunya adikku di dunia ini.....
Adik yang amat ku sayangi,
Hari ini genap sudah usiamu ke angka 16....
Semakin dewasa dalam melalui semua ranjau di dunia ini....
Akak harap adik akan mendapat semua kebahagiaan di dunia dan di akhirat....
Semoga segala-galanya berjalan lancar dalam hidupmu dik.....
Semoga kau tidak kan tersalah menongkah arus....
Semoga kau tidak kan sesat mencari hala tujumu......
Restu dan doa akak sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu...
Kerna hanya kau Adikku....."



ah...sejak akhir-akhir ini, mudah benar aku tersentuh...
menaip bait-bait perkataan itu pun aku sudah terasa sayu...
entahlah di mana silapnya.....
aku terlalu emosi atau memang ayat-ayat itu mampu menyentuh hati?!
kalian yang punya adik juga pasti mengerti perasaan seorang kakak kan....
semarah mana sekalipun seorang kakak, rasa sayangnya buat si adik tak akan pernah terhakis....
walau jauh di sudut hati merasakan yang si adik sentiasa dilebihkan, tapi jauh sekali untuk berdendam....
lebih-lebih lagi aku.... aku hanya punya seorang adik...
ya..aku miskin adik beradik.... barangkali kalian di kelilingi kakak, abang dan adik-adik...
tapi aku.... hanya dia seorang adikku.....
adik yang lahir ketika usia ku menjangkau usia 7 tahun.....
hilang segala rasa sunyi dan sepi di hati....
biarlah buku sekolah ku dulu pernah dikoyak dan diconteng, namun tak pernah terbetik rasa marah...entahlah...untuk adikku yang seorang ini....marahku tak akan pernah jauh....sehingga waktu dan saat ini, semuanya masih begitu....
semuanya akan ku berikan kalau itu yang adikku perlukan....
kalau bergaduhpun tak pernah sengketa itu berpanjangan.....
kalau dah nampak muka tapi tak bertegur manalah kami mampu melakukannya...
tak sanggup rasanya....
lagipun ayah dan mama pernah berpesan kami berdua beradik saja...
kalau apa-apa terjadi....kami harus saling melindungi....
jadi untuk apa bersengketa....kami kan sedarah sedaging....lahir dari rahim yang sama....
dan untuk kalian, kalau punya adik beradik lain elakkan salah faham dan sengketa...
jadilah seperti tiang seri tegak berlima, barulah kukuh rumah yang terbina....
dan buat adik,
I love u so much....

No comments: