Saturday, April 3, 2010

Keliru

Aku keliru...sangat keliru.....itu perasaan aku sekarang.......
Aku tak tau ape situasi sebenarnya....
Aku tak tahu siapa yang aku perlu percaya....
Memang barangkali aku yang silap agaknya......
Asyik fikir yang positif jek pasal orang....sampai aku lupa ada orang bukannya sebaik yang kita sangka....
Eh, tak...kalian jangan salah faham...
aku tak marah atau benci pada sesiapa pun....cuma aku keliru....
Betul-betul keliru....
Benar kata orang...bila keliru, jangan buat pertimbangan tergesa-gesa....
nanti kita akan llebih banyak ikut hati dari akal waras...jadi biar aku tenangkan diri dan fikir perlahan2.....

oh ya..... aku dapat satu cerita pasal dia tu....aku tak tau nak fikir apa...dan nak percaya apa....itulah punca kekeliruan aku ni sebenarnya....
aku rasa kecil hati lebih daripada rasa sakit.....
ke sana ke mari dengan aku.... cerita sedih, sakit, luka semua berkongsi dengan aku, kenapa tidak yang ini? dari siang sampai malam dengan aku, kenapa tak ambil sedikit pun dari masa itu untuk bercerita? apa aku ini masih belum cukup menjadi pendengar yang setia kah?
kalau aku ini kawan baik nya..... kenapa, orang lain yang lebih tahu atau paling tidak lebih dulu tahu?
Aku rasa nak menangis, tapi tak mampu...yang aku mampu cuma senyum..... semua cerita orang itu tak serius langsung di fikiran aku.... yang jadi kudis di hati ini bila orang yang cerita....aku tak peduli apa atau siapa...tapi biar aku dengar dari dia.... bukan dari mulut orang atau dari cerita orang...kerana aku tak akan dapat memastikan kebenarannya....
sudahlah, aku malas nak membebankan kalian dengan cerita2 sedih lagi mengarut ni...biar aku yang memikirnya sendiri...biar aku yang berusaha mencari jawapannya nanti....

salam sayang dari aku....terima kasih kerana masih sudi membaca sebuah lagi titipan hati buat yang mengerti.....

"mengapa aku yang terakhir, di bias berita, cintamu padanya......." - Ella

2 comments:

Yaya said...

tinggal ku tertanya..hehe,

lek2 mugkin dia mencari masa yg seswai dan terbaik untuk menceritakan segala-galanya..salam kenal :))

nuna amany said...

hehe....

barangkali aleeya...terima kasih dan salam kenal... :)