Friday, September 18, 2009

Nak Raya

Hem.....lusa dah raya...aku masih lagi kerja....selalunya muka
aku ni antara orang-orang terawal yang akan bercuti raya...
Oh ya....lupa nak cerita...sebelum bercuti ni jugak....
aku da dapat assignment untuk jadi committee member bagi company staff
outing....fuh....date yang dah dipersetujui 31 Oktober dan 1 November...
tak sampai 2 bulan pun.....banyak perkara perlu dibuat, banyak benda perlu diselesaikan....
tapi memandangkan sekarang ni tengah mood nak raya....aku 'hold' dulu cerita outing....
kite cite raya....

Saya mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Batin buat semua keluarga dan kawan2 serta yang mengenali diri ini...

Cewah!! Buat ucapan macam berada di perantauan jek....
Ok, sambung....

Erm.....balik kerja, aku terus kelam kabut mengemas beg....selalunya memang aku
awal2 dah siap mengemas....berkobar2...tapi tahun ni entahla...
walaupun.....ok, ade walaupun jugak yek....
baju raya dah siap 5 pasang...haha....
okey, jangan salah faham...bukan nak riak bukan nak membazir...
sebenarnya ada kain2 tu dah lama aku beli, tak jadi baju je lagi.....
jadi bila da siap...kira2 semuanya 5 pasang....
bukan salah aku bernama PEREMPUAN.....

Ok, sambung lagi.....
sedang sibuk2 mengemas bilik....tiba2 handphone berbunyi tanda sms masuk....erm...ok, teka2....
ha....bukan encik itew ok.....
citer die dah tutup...
kan aku tersentap hati dengan dia pasal kes tettttt.........(biar kalian tertanya2)
ok.....sms tu dr opismate aku...lelaki....haha....mesti tertanya2 jugak siapa yang hantar tu kan....
ala opismate la....merangkap presiden untuk staff outing aku...nama?
ok, aku memang jarang mention nama orang dalam blog ni kan....
aku kan selalunya bagi nama samaran kan...eh2....ok, kite panggil je die mr presiden....(sbb aku mmg suka panggil dia mcm tu)
dia tanya apa jadi dekat office hari ni(sebab dia dah pun selamat bercuti)....so akupun cerita la sikit...selebihnya aku kata
tak payah la fikir....nanti lepas raya baru cerita....ok, aku pun sambung la mengemas bilik,
menukar cadar...lepas tu sms masuk lagi....ok, kali ini die bercerita pasal keadaan kat kampung dia la ape la...dan aku pun sedar tak sedar
melayan.....haha....macam mana boleh melayan ni?

Sebenarnya kitorang tak lah baik sangat pun sebelum ni....tapi aku taklah membenci dia macam aku tak sukakan encik itew....
cuma, namanya nak bermesra-mesra tanpa sebab tu, memang tak la kan...apatah lagi nak bersms sakan...dan akhirnya sedar tak sedar aku dah bermesej2 dengan die berjam-jam lamanya ok.....

Sampai die dah sampai ke destinasi di tuju...dan aku pulak dah pun nak memulakan perjalanan balik ke kampung....ye...balik kampung...

Oh..oh..balik kampung hati girang.....
Ok, sampai sini dulu posting before raya ni....
Kalau sempat aku update cerita hari raya nanti okay.....

Sekian dulu titipan hati buat yang mengerti....'Selamat hari raya dan maaf zahir dan batin'


No comments: