Tuesday, November 18, 2008

Hurt....

Some time we didnt realize that we hurt someone...

Itu hakikat hidup ni.... dalam seribu kebaikan yang kita buat,
barangkali kita tetap akan dilukakan...
Dalam usaha menjadi yang terbaik untuk orang lain, pastinya kita akan
juga terluka...
Biar pusing ke kiri atau ke kanan atau ke belakang sekalipun, Akhirnya
kelukaan juga yang kita terima....

Aku, tak pernah mengharap layanan terbaik untuk segala kebaikan yang
pernah aku lakukan...
Aku tak pernah mengimpikan balasan atas segala perhatian yang aku
berikan...
Yang aku minta hanya sedikit kesetiaan...

Kenapa? Kita selalu tak sedar bila kita menyakiti seseorang....
Kenapa, ada saja perkara2 remeh yg akan mencarik hati menjadi
kelukaan...
Dan kenapa sebuah kelukaan itu terlalu pedih untuk dilalui,
Dan kenapa hati yang terluka itu amat susah dimengerti....

Oh, alamak..... Sekian lama tak melayan lara hati....
Aku dah kembali jadi begini...
Mungkin keadaan dan persekitaran yang menjadikan aku begini....
Kembali menulis dengan bait-bait yang mengelirukan....

Bukan kalian saja yang tak faham,
Aku sendiri masih lagi dalam usaha untuk mengerti....
Sebenarnya, kerana apa aku melahirkan posting sebegini....

Tuhan....
Hanya KAU yang mengerti,
Hanya KAU yang tahu apa ada dalam hati ini,
Hanya KAU yang faham siapa mereka-mereka yang menjadikan aku begini.....

Dan Mereka.....
Thanks for making me like this........


republik8

4 comments:

chentachantqs said...

sape watt koniih??? vavi betol!!
mehh ni aku ajaarrr!:p
vavi betol.:)

cik nadia n cik fatin said...

let them..... cha....
aku redha je...

kak zima said...

awwat cheq??...sedih benor bunyik nye nih...

cik nadia n cik fatin said...

sedih yang sgt pedih kak zima......